2010. június 30., szerda

...amelyben Tejuhu beszél egy bizonyos tükörteremről

1.32.

Szereplők:

Praliné: a sikló
Kis Semmi: katica
Karamella: Totum kislánya
Totum bácsi: Praliné apukája
Bon-bon: a balatoni nyúl
Drazsé: a denevér
Kakaó: a kis ajtós csiga
Miranda: a mosómedve
Tejuhu gróf: a főbagoly


Helyszín: Afrika múzeum, Balatonederics

(megérkeznek Tejuhu gróf lakhelyéhez)

Miranda: Kedves Tejuhu gróf itthon van? Nagyon sürgős ügyben jöttem! Kérem ha hall engem, válaszoljon!

Tejuhu: Igen Miranda, parancsolj kérlek!

Miranda: Kislánykám Mirike tegnap eltűnt, jaj istenkém, nem jött haza, és nem találom sehol sem. Félek elrabolták, jaj. Az erdőt is átkutattam a környéken, de csak a kedvenc játéka árulkodott arról, hogy valamilyen oknál fogva, az erdőben járt. Gondoltam, Önnel Gróf uram annyit beszélgetett mostanában, hátha többet tud, mint én, és van sejtése mi történhetett az én Drága Mirikémmel, ajaj, jaj istenkém de aggódom érte…

Tejuhu: Ó, hát tényleg elment! Pedig annyiszor elmondtam neki, hogymilyen messze van, és veszélyes az út odáig… De csak nem bírt magával ez a csíntalan kis mosómackó!

Miranda: Hogyan kedves Gróf úr? Talán , talán Ön tudja hol lehet Mirike?

Tejuhu: (összeráncolja homlokát) Ó, igen. Biztosan odament.

Karamella: Hova?

Miranda: Hova? Mondja meg kérem, az isten szerelmére!

Tejuhu: Elment Tükörországba.

Miranda: Hova?

Tejuhu: Meséltem neki Alice-ról, és a tükörországról, és arról a kastélyról, ami nem olyan messze van innen, és aminek van egy titokzatos terme, ahol sok-sok tükör van, és ebben a különleges tükörteremben mindegyik tükör egy-egy titkot rejt. Talán Alicét, talán valami másét… Én még nem jártam ott, csak hallomásból tudom…

Miranda: (sikít egyet halkan, és elájul)

Bon-bon: Asszonyom! Kedves Miranda! Keljen fel! (próbálja ébresztegetni)

Tejuhu: Hú-hu-hú! (huhogott aggodalmában egyet keservesen) Nem is tudom hirtelen, mi tévők legyünk…

Bon-bon: Mirike után kell mennünk!

Praliné: Így bizony! Mese nincs!

Drazsé: Indulás!

Totum bácsi: Várjatok egy picit gyerekek! Mi lesz Mirandával! Nem hagyhatjuk itt csak úgy!

Tejuhu: Majd én vigyázok rá, hisz ez a legkevesebb, azok után, hogy…

Totum bácsi: Hagyja az önmarcangolást Tejuhu gróf! Nemsokára vissza hozzuk Mirikét, mondja meg a kedves Mirandának, ha magához tért! Minden jót!

Tejuhu: Sok szerencsét! Fehérszín kastély! Aranyban pompázó tükrös teremmel, sok beszélő titokkal! Nem lehet eltéveszteni! Csak egyenesen menjenek a Balaton partján! Sok szerencsét!

---
alakítsd a mesét:
Szerinted Mirike már veszélybe sodródott? Ha igen, ki bagy kik sodorhatták bele?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése